De la alb-negru, la color

Ce vremuri…

Ce evoluţie…

Aşteptam cu nerăbdare să vină seara pentru a ne poziţiona în faţa televizorului alb-negru cu mileu deasupra şi a urmări 5 minute cu Mihaela şi Azorel la 19.20 fix, iar mai târziu Sandy Bell sau Sailor Moon. Era suficient ca un părinte să-şi strige copilul pe geam şi să-l anunţe că au început desenele, că imediat dispăreau toţi copii din faţa blocului. Aveam atât de puţine lucruri pe vremea aceea… dar eram fericiţi cu puţinul pe care îl aveam.

Din moment ce nu gândeam că ar putea exista şi altceva, nici nu ne doream mai mult.

La câţiva ani după revoluţie a apărut televiziunea prin cablu şi mare bucurie am avut când am venit acasă din vacanţa de vară petrecută la bunici şi am găsit nu doar mai multe canale TV printre care şi unul cu desene-animate non-stop, ci şi un televizor color. E drept că era la mâna a doua, adus din Germania de un prieten de-al tatălui meu care în timpul liber mai repara televizoare. Era imens, cu un tub mare în spate, iar uneori îi mai apăreau nişte pete pe ecran, dar cu ajutorul unui magnet pe care îl plimbam prin faţa ecranului, era ca nou. Dacă asta nu funcţiona, tata îl mai articula din când în când pentru a-l aduce pe calea cea bună. Nu aveam telecomandă cum au televizoarele din ziua de azi, doar câteva butoane pe care le apăsam cu o curiozitate ieşită din comun.

Dar anii au trecut, tehnologia a avansat, am schimbat destule televizoare încât acum când sunt la casa mea m-am hotărât la un Smart TV, ca recompensă pentru anii când poate aveam bani dar nu aveam ce face cu ei. E drept că decizia a luat-o mai mult soţul care e mult mai priceput ca mine la orice se bagă în priză, mânat de dorinţa de a se uita la un meci de fotbal şi a se simţi ca pe stadion. E mare, subţire şi cu o imagine foarte clară. Al meu e un Samsung, l-am şi pozat pentru curioşi:

DSC_1014

Cum nu mă pricep la specificaţii tehnice, îţi recomand să intri pe magazinul MarketOnline.ro şi să vezi câte minunăţii face. Poţi găsi aici mai multe modele din care poţi alege.

sigla-marketonline

Eu încă nu m-am dumirit ce face fiecare buton de pe telecomandă, însă l-am văzut pe „maestru” în acţiune. Pe lângă faptul că a conectat un HDD extern şi am putut vizualiza fotografii şi filme, ne-am conversat pe Skype cu prietenii plecaţi în străinătate, ne-am delectat cu imaginea HD şi cu tot felul de jocuri de pe internet.

Acu că încep şi eu să mă deştept în ceea ce înseamnă tehnologie, parcă simt că mi-ar mai trebui unul, nu de alta dar sigur mai începe vreun campionat de fotbal şi s-au dus telenovelele mele. Am şi de unde alege, trebuie doar să mă hotărăsc. Preferatul meu ar fi acest televizor Philips, LED, 3D, mai ales că este şi la promoţie în această perioadă pe MarketOnline, de la 2,999 lei la 2,499 lei.

philips-6809-1 (1)

De ce m-a încântat pe mine tocmai ăsta? Pentru că oferă o calitate a imaginii dincolo de obişnuit, prin rezoluţia uimitoare 4K Ultra HD, are o tehnologie de îmbunătăţire a mişcării care reduce trepidaţia, conferind o claritate excelentă şi cea mai omogenă şi fluidă imagine posibilă.

F400063378-FIL-global-001

Tehnologia activă 3D şi ecranele cu viteză mare creează adâncime, contrast şi realism de neegalat în experienţa vizionării 3D. Converteşte conţinut 2D în conţinut 3D plin de viaţă şi fără cusur. Iar pachetul include şi 2 perechi de ochelari 3D pentru experienţe de neegalat.

F400063329-FIL-global-001Mai am de învăţat la capitolul tehnologie, dar tot ce e Smart mă atrage. Smart la Smart trage, nu 😉 (Mai sunt şi modestă uneori, mai rar ce-i drept)

Acest articol a fost scris pentru Proba 5 din cadrul competitie SuperBlog 2014 – MarketOnline.ro, De la televizoarele alb-negru din copilarie la Smart TV

2 gânduri despre „De la alb-negru, la color

Lasă un răspuns

