Destinatii de vis pentru concedii reusite

Cred că a venit momentul să te gândești unde îți vei petrece concediul anul viitor. Vei spune probabil că este prea devreme sau că nici nu a trecut bine bronzul din concediul de anul asta, însă țin să te contrazic: cele mai bune decizii se iau la rece, nu atunci când ești presat de timp și împrejurări. Acum e momentul să visezi la plaje însorite, destinații exotice, vacanțe de vis și peisaje superbe pe care să le imortalizezi și să le poți arăta prietenilor tăi care au amânat rezervarea unui bilet și a trecut concediul iar singurele fotografii cu care se pot lăuda sunt cele de la grătar sau de la petreceri cu prietenii.

Eu personal visez să merg în Grecia. Nu am fost niciodată iar imaginile pe care le-am văzut la prieteni sau pe internet mă fac să o las mai ușor cu mofturile legate de îmbrăcăminte, încălțăminte și alte vicii și delicii și să pun banii la pușculiță de pe acum, iar prin ianuarie-februarie când încep ofertele să profit din plin de ele. Am auzit că au grecii ăștia o mâncare de te lingi pe degete și fac niște petreceri dansante cu muzică de-a lor de-ți rupi sandalele. Acum depinde de fiecare ce își dorește căci fiecare insulă e destinată anumitor oameni. Dacă vrei petreceri până în zori, mergi în Mykonos, Skopelos e mai mult pentru relaxare și mergi cu soțul, copiii, eventual și părinții sau socrii și îți relaxezi ochii cu priveliști de vis, te relaxezi și te încarci cu energie pentru un nou an.

Până la urmă pentru ce muncim? Mergem zi de zi la serviciu, alergăm în dreapta și în stânga pentru a rezolva tot felul de lucruri, banii vin și pleacă la fel de repede dacă nu știi să-i gestionezi iar la sfârșit nu rămâi cu nimic. A, da, rămâi cu copiii, căci pentru ei muncim, dar la un moment dat și ei pleacă la casa lor și rămâi cu moșul tău să te plimbi prin parc și să-ți amintești de tinerețe.

Spunea bine bunicul meu când mă întorceam din vreun concediu și îi povesteam pe unde am fost și ce am văzut: Mergi Irino și vizitează lumea, căci la sfârșit doar cu amintirile rămâi.

Și chiar am amintiri frumoase din locurile pe unde am fost. Am cunoscut oameni minunați, am legat prietenii și m-am simțit bine. Însă chiar dacă m-am simțit bine într-un loc, parcă tot vreau să descopăr și altceva. Foarte rar aleg de două ori aceeași destinație. Prefer să mai bifez și altceva pe lista mea cu destinații de vis.

De exemplu am fost în Tunisia. O recomand cu căldură tuturor, în special în perioada asta de toamnă de la noi. Acolo e cald și bine, oamenii sunt foarte primitori (cum să nu fie când mai mult din asta trăiesc), mâncarea e diversificată iar dulciurile sunt bestiale. Bineînțeles că nu te duci în Tunisia să stai la piscina hotelului. Trebuie să mergi în excursii, să vizitezi tot felul de obiective, sa vezi deșertul, oaze, clădiri impunătoare dar și la polul opus, sărăcia unor oameni care de ani de zile trăiesc în niște grote săpate în pământ. Dacă ajungi în Tunisia, trebuie musai să vizitezi El Djem, cel mai mare amfiteatru roman din Africa și al treilea din lume.

IMG_3755 Apoi mai e deșertul. O întindere nesfârșită de nisip prin care treci cocoțat pe un dromader, alături de alți turiști, la fel de entuziasmați ca și tine. Dacă te uiți în jurul tău, ai impresia că ești într-un film. Nu care cumva să uiți să-ți cumperi de la comercianții de acolo trandafirul deșertului și să-ți iei puțin nisip într-o sticluță. Va fi dovada ta pentru nepoți că ai fost acolo, alături de fotografii, desigur.

IMG_3918 IMG_3923 IMG_3933 IMG_4084

Pentru perioada de vară recomand Spania. E foarte frumos, în special în Costa Brava unde am fost eu. Dar și aici, nu poți sta toată ziua la plajă sau la piscina hotelului, oricâte stele ar avea. Lucrurile astea le poți face oriunde în lume. Trebuie să ieși, să vizitezi, să cunoști oameni, să guști specialitățile culinare (încearcă tortilla, churros, gazpacho și neapărat paella). Dacă ești pus pe vizitat, trebuie neapărat să ajungi la Montserrat, muntele sfânt, un loc de pelerinaj pentru toți creștinii datorită mănăstirii construită în stâncă cu o arhitectură deosebită și care adăpostește în biserica mănăstirii o statuie unică ce o înfățișează pe Maica Domnului făcută dintr-un lemn negru ce a rezistat mai multor incendii.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Găsești un program interesant de 13 nopți la  CND Turism – Vacanțe Speciale care include pe lângă Costa Brava și alte țări precum Andorra – Elvetia (Zurich, Berna, Geneva) – Liechtenstein – Coasta de Azur (Monaco, Nisa, Cannes) – Nordul Italiei (Venetia, Verona, Milano) – Avignon – Viena –Budapesta. Programul detaliat îl găsești aici: http://www.vacantespeciale.ro/sejururi/462-costa-brava-program-13-nopti#detalii-program

Găsești și la noi destinații turistice de vis, în funcție de buget și preferințe. Recomand călduros zona Bucovinei pentru mănăstirile din zonă și peisaje, dar și Maramureșul la care personal aș reveni cu drag ori de câte ori aș avea ocazia, în special pentru tradițiile care sunt păstrate intacte, căldura oamenilor și bucatele gustoase cu care ești servit de gospodinele de aici.

DSC00119 ???????????????????????????????????????????????????????????????

Indiferent de locul pe care îl vei vizita, încearcă să profiți din plin de timpul alocat, vizitează tot ce se poate vizita, fă-ți prieteni noi și împărtășește cu ceilalți lucrurile frumoase. Astfel poți avea și tu o contribuție la bucuria unui concediu reușit pentru o altă persoană.

Ești pregătit pentru o vacanță specială?

Articol scris pentru Competiția SuperBlog 2014, Proba 11: Fii special într-o vacanță nonconformistă!

2 gânduri despre „Destinatii de vis pentru concedii reusite

Lasă un răspuns

