Cu? Sau fără?

Anul 2060.

Stau alături de moșul meu și privesc la televizor. N-am fost în viața mea atât de relaxată. Laptopul meu cu proiecție 3D stă închis pe măsuța din dormitor. De mai bine de o săptămână nu a mai apărut niciun mesaj holografic, semn că internetul e tot picat. Parcă mă obișnuisem să văd fețele prietenilor de pe Facebook cum mă așteptau cu câte un mesaj în fiecare dimineață. Cu unii am legat prietenii strânse de zeci de ani și parcă le simt lipsa. Obișnuiam să facem conferințe la cafeaua de dimineață, să ne adunăm toți și să punem țara la cale, să ne sfătuim și chiar să organizăm petreceri online. Ce vremuri frumoase am trăit…

Acum nu prea mai am prieteni din viața reală căci în ultimii 20-30 ani am tot rărit vizitele, totul s-a făcut prin intermediul internetului. Nu am mai ieșit la shopping de ani buni. Nici nu prea mai sunt magazine ca înainte. Doar depozite din care comandăm online. Cred că am ajuns să cunosc mai bine curierii decât vecinii… În ultima vreme parcă prea mare avânt a luat internetul ăsta. Totul s-a mutat în mediul online. Cred că cel mai mult au avut de câștigat cei care s-au ocupat de vânzarea instrumentelor care stau la baza transmiterii datelor, cum e magazinul MediaDOT.ro. Ăștia vindeau procesoare Intel și routere wireless de acu 50 de ani și cum au apărut noi modele și tehnologii, cum ni le-au oferit la cele mai bune prețuri. Păi puteai refuza așa ceva?

Îmi aduc aminte că prin 2014 parcă, când era totul cât de cât normal, participam la o competiție numită SuperBlog (eram în perioada în care îmi dădeau pe-afară ideile și trebuia să mă eliberez cumva de ele, așa că scriam pe blog). Una din teme era să ne imaginăm cum ar fi fără internet. Țin minte că la început m-a amuzat titlul temei și chiar mă gândeam să scriu despre cum am făcut eu cunoștință cu internetul în singura sală de internet din oraș, cu mulți ani în urmă. De-abia așteptam să ies de la școală, să merg la sală și să intru pe mIRC. Acolo vorbeam cu tineri de vârsta mea, fiecare conversație începând cu celebrul ASL PLS…

Cum, nu știi ce e ASL PLS? Cred că tu te-ai născut după 2010 căci atunci începuse era Facebook-ului și deja nu prea se mai vorbea pe mIRC. ASL PLS era un fel de CNP cu care te identificai în fața celui cu care intrai în discuție: Ani, Sex, Locație și PLS – te rog, căci noi eram educați pe vremea aia, nu ca acum când tinerii nu mai știu să zică un Te rog sau un Mulțumesc. Păi de unde să știe dacă totul se face virtual și se așteaptă ca tot ce cer să li se ofere?

Chiar mă gândeam în 2014 că dacă aș rămâne fără internet aș fi terminată. Păi încă de pe atunci îmi începeam ziua cu verificatul mesajelor pe telefon, înainte de a ajunge la serviciu și a deschide calculatorul. Toate utilitățile mi le plăteam cu cardul prin internet pentru a evita statul la coadă la caserii, cumpărăturile mi le făceam în proporție de 40-50% de pe internet și asta pentru că prețurile erau mult mai bune iar coletele îmi veneau direct la ușă fără să mai pierd eu timp printre rafturi sau să le car până la etajul 4.

Acum suntem relaxați fără internet. Primele 4-5 zile au fost mai grele dar ne-am obișnuit. Oricum minți luminate se luptă să rezolve problema. Au salvat ei planeta în 2017 când s-au abătut asupra noastră acele dezastre naturale despre care toată lumea se gândea că nu pot fi oprite…

O fi și asta vreun semn? Iar vine Apocalipsa?

logo_mediadot_patrat_mic2

Un gând despre „Cu? Sau fără?

Lasă un răspuns

