Caut promoter serios

Nu știu cum e promoterul Delaco la tine în oraș, dar la mine se ține numai de glume. Nu mai poți dom-le să guști o bucățică de brânză că imediat a halit-o el. Cred că s-au inspirat toți de la promoterul din clipurile TV, ăla de cere buletinul pentru degustare sau care face pe-a drăguțul de-ți caută cel mai afumat cașcaval până îl termină el pe tot.

superblog-1024x576

Eu l-am urmărit pe-al meu timp de câteva săptămâni și mi-am dat seama că într-o zi e într-un fel, în alta e altfel și tot așa, își schimbă personalitatea. Dar după câteva zile începe să se repete. Dacă știi cum să-l iei, l-ai făcut de cașcaval. O fi el fan brânză, dar eu mi-s și mai fan.

Lunea face pe-a karatistul. Cum se apropie careva de standul lui cu cașcaval, imediat începe să facă scheme de Karate Kid 2 și să scoată țipete de-i sperie pe toți din jur. Într-o zi, chiar s-a apropiat o bătrânică să guste și ea o bucățică de cașcaval, că el a și început cu mâinile în stânga și în dreapta și cu sunete gen Quan-Ki-Do, dar bătrânica cred că nu auzea prea bine că a venit direct la el și l-a întrebat: Ce-ai maică? Prinzi muște? și i-a și înhățat două bucăți de cașcaval.

Marțea e fotograf. Stă cu aparatul legat de gât și cum se apropie cineva îl invită să facă o poză lângă stand, cu scobitoarea cu cașcaval în dreptul gurii. Până se dezmeticește omul de la bliț, promoterul i-a și luat cașcavalul din scobitoare. Nu are nimeni curaj să comenteze căci numai dacă încearcă, imediat îi spune că i-a stricat poza cu fața lui. Eu cred că o să-mi iau ochelari de soare să mă protejez de blitz și-i mănânc tot cașcavalul.

Miercurea e zi de milogeală. Eu știam că sâmbăta se dă de pomană, da la el e altfel. La el pomana e în cursul săptămânii. Miercurea îi roagă pe toți care se opresc în dreptul lui să-l lase pe el să guste primul:

– Vă rooooog, lăsați-mă pe mine să gust primul. Vă rog din suflet. Așa, și încă o bucățică aș mai gusta, doar una, vă rooog.

Omul îl lasă să guste una, două, apoi pleacă, ce să facă? Eu l-aș ruga și mai înfocat, cu ochii mijiți, bărbia tremurândă și un O lung cât o zi de post. Dar eu vă roooooooooooooooooooooooog. Și crede-mă, știu cum să fac bărbia să tremure, mai ales când îi cer soțului cardul de cumpărături; am succes de fiecare dată.

Joia e revoltat. Pe toți care se apropie, îi ia la rost:

-Ce? Vrei să guști? Dar ce, n-ai ce mânca acasă? Ce-ai acolo în coș? Ia dă să văd! Ți-ai pus cașcaval?  Eiii, păi dacă nu ți-ai pus tu, cum să-ți dau eu? Hai, fă loc la altul! Circulați, circulați!

Vinerea e afacerist. Când se oprește cineva la stand atras de panoul pe care scrie că e afumat cu fum de fag îl întreabă: – Cât dai pe-o bucățică? Hai ca e ofertă una plus două gratis!

Mai sunt și oameni care dau să scoată banii, dar nu le ia banii. Le dă așa de probă o bucată, și alea gratis le ia el. Încă mai are și tupeul să zică: Una ție, una-două gratis mie!

Eu sâmbătă chiar n-am mai rezistat. Sâmbăta e pus pe discriminare. Vine o femeie să guste, zice că e doar pentru bărbați, și gustă el; vine un bărbat, zice că e doar pentru cei cu barbă și gustă el; vine un bătrân, e doar pentru tineri și gustă tot el, evident. Știi ce a făcut când a venit un tânăr cu barbă și a vrut să guste? L-a întrebat: Do you speak English? Tânărul i-a răspuns: Yes, și a și întins mâna spre cașcaval. Promoterul l-a prins de mână și l-a întrebat din nou: Mais, parlez-vous francais? iar tânărul i-a răspuns: Oui și a dat din nou să ducă mâna cu scobitoarea înfiptă în cașcaval la gură dar promoterul i-a dat lovitura decisivă: Sprechen Sie Deutsch? Das ist mein Kase, și trebuie să știi minim 3 limbi străine ca să-l guști.

Așa că mă văd nevoită să dau anunț poate știe cineva vreun promoter mai serios care să reziste gustului irezistibil al cașcavalului Delaco.

delaco_fan_branza_proof2-300x300

Articol scris pentru SuperBlog 2014, proba 20: Aventurile promoterului Fan Brânză

 

6 gânduri despre „Caut promoter serios

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 20. Aventurile promoterului Fan Brânză

Lasă un răspuns

