Elena Cosânzeana

Vă mai amintiți de Ileana Cosânzeana, frumoasa din basmele mitologice românești? În copilărie, dacă mă întreba cineva ce vreau să devin când voi fi mare, îi spuneam că vreau să devin prințesă ca Ileana Cosânzeana. Pe vremea aceea mi se părea cel mai tare personaj din toate poveștile în care apărea pentru că era mereu descrisă ca fiind foarte frumoasă, harnică, curajoasă, iubită de toți, înconjurată de multă lume, mereu salvată când dădea de un necaz și cu un păr de invidiat. De păr cel mai mult se lega mama mea care îmi pieptăna părul înainte de culcare și îmi spunea povești cu Făt-Frumos și Ileana Cosânzeana (multe cred că le mai și inventa căci după ce am crescut și am început să citesc, nu am mai găsit în povești aventurile povestite de ea). și mereu punea accentul pe părul frumos ondulat, mătăsos, lung și îngrijit al Ilenei Cosânzeana în timp ce eu mereu mă plângeam că nu îmi place părul lung, că mă trag de cap când mă pieptăn, că aș fi vrut să am părul drept, nu ondulat și cu volum și tot așa…

Țin minte că îmi povestea mama cum își îngrijea ea și fetele de vârsta ei părul cu ceai de urzică, frunze de nuc, apă de ploaie și săpun de casă în loc de șampon și că nu exista placă de păr sau ondulator, ci doar ”moațe” făcute din cârpe pe care se rulau încet șuvițe de păr pentru a face bucle. Dar cred că nici nu se confruntau cu atâtea probleme capilare cu câte ne confruntăm noi, de la căderea părului, la sebum, mătreață, fire rebele sau arse…

Dacă Ilenele foloseau ce găseau prin casă, grădină sau ce le oferea natura în starea cea mai pură, Elenele din ziua de azi apelează la tot felul de trucuri precum Gerovital Tratament Expert  pentru un păr frumos și sănătos și poate peste zeci sau sute de ani când se vor scrie povești cu Elene Cosânzene, în ele vor fi menționate lucruri de genul:

”Bogdan i-a dat LIKE tuturor fotografiilor postate pe Facebook, vrăjit fiind de volumul și strălucirea părului ei drept ca militarii în Ziua Jurământului, de un negru intens. E drept că printre fotografiile cu ea mai existau și unele cu mâncarea gătită de ea (semn că e mare gospodină), cu produse românești de calitate cu ar fi balsamul pentru volum sau șamponul regenerant de la Farmec (probabil pentru a arăta și prietenelor ei ce a folosit de are un păr atât de frumos), sau capturi din PixWords, jocul momentului prin care arăta că e o tipă inteligentă din moment ce a trecut de la Candy Crush la un asemenea joc.”

Multe ar mai fi de spus despre Elena Cosânzeana modernă (fosta Ileana de pe vremea basmelor) însă un lucru e cert pentru mine: dacă nu-mi stă bine părul nici nu stau la poză. Păi cum să mă vadă tot Facebook-ul cu părul aiurea? Până nu pun și eu mâna pe ce folosesc Cosânzenele astea moderne pentru păr de le stă atât de bine, nu mă las fotografiată. Cine știe ce povești s-or mai scrie și despre mine peste ani?

proba_farmec_superblog

Articol scris pentru proba 2 din cadrul competiției SuperBlog 2015

Un gând despre „Elena Cosânzeana

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 2. Fii o Ileana Cosânzeana modernă!

Lasă un răspuns

